Výzva na zvýšenie hrubej zaškolenosti detí materských škôl
Poskytovateľ:
Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR
Dĺžka trvania výzvy na predkladanie žiadosti:
Typ výzvy: otvorená
Uzavretie hodnotiaceho kola 1: 30.08.2021
Uzavretie hodnotiaceho kola 2: 01.11.2021
Financovanie projektu:
Kategória regiónu | Žiadateľ | Príspevok zo zdrojov IROP v % | Spolufinancovanie zo zdrojov prijímateľa v % |
menej rozvinutý región | a) Organizácia štátnej správy, štátna rozpočtová organizácia, štátna príspevková organizácia ako zriaďovateľ materskej školy, materská škola | 100 | 0 |
b) Obec (obec/mesto ako zriaďovateľ materskej školy, mestská časť mesta Košice ako zriaďovateľ materskej školy), materská škola
c) Mimovládne / neziskové organizácie (cirkev a náboženská spoločnosť, združenie, nadácia, nezisková organizácia, nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby ako zriaďovateľ materskej školy), materská škola |
95 | 5 | |
d) Subjekty zo súkromného sektora (právnická osoba ako zriaďovateľ materskej školy, fyzická osoba ako zriaďovateľ materskej školy), materská škola | 90 | 10 |
Právna forma žiadateľa:
- a) Organizácia štátnej správy, štátna rozpočtová organizácia, štátna príspevková organizácia (ako zriaďovateľ materskej školy), materská škola;
- b) Obec, mesto, mestská časť mesta Košice, právnická osoba zriadená alebo založená obcou / mestom / mestskou časťou (ako zriaďovateľ materskej školy), materská škola;
- c) Mimovládne / neziskové organizácie (cirkev a náboženská spoločnosť a právnická osoba, ktorá odvodzuje svoju právnu subjektivitu od cirkví a náboženských spoločností, občianske združenie, nadácia, nezisková organizácia, nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby) ako zriaďovateľ materskej školy, materská škola;
- d) Subjekty zo súkromného sektora (právnická osoba ako zriaďovateľ materskej školy, fyzická osoba ako zriaďovateľ materskej školy), materská škola.
Podmienky poskytnutia príspevku:
Žiadateľ, ktorý je subjektom územnej samosprávy má schválený program rozvoja a príslušnú územnoplánovaciu dokumentáciu v súlade s ustanovením § 8 ods. 6/§ 8a ods. 4 zákona o podpore regionálneho rozvoja.
Oprávnené výdavky projektu:
- výstavba nových objektov materských škôl vrátane prvkov inkluzívneho vzdelávania;
- rozširovanie kapacít existujúcich objektov materských škôl prístavbou, nadstavbou, rekonštrukciou, zmenou dispozície objektov;
- stavebno-technické úpravy existujúcich objektov a ich adaptácia pre potreby materskej školy s prvkami inkluzívneho vzdelávania (napr. nevyužité priestory ZŠ);
- stavebno-technické úpravy areálu materskej školy vrátane detských ihrísk, športových zariadení pre deti – uzavretých aj otvorených areálov s možnosťou celoročnej prevádzky, záhrad vrátane prvkov inkluzívneho vzdelávania;
- obstaranie materiálno-technického vybavenia materských škôl;
- zvyšovanie energetickej hospodárnosti budov materských škôl.
Hlavné aktivity projektu musia byť vo vecnom súlade s typmi oprávnených aktivít IROP, na realizáciu ktorých je vyhlásená táto výzva.
Typ aktivity f. nie je možné realizovať ako samostatný typ aktivity.
Finančný príspevok:
Minimálna a maximálna výška príspevku nie je stanovená.
Celkové oprávnené výdavky na jedno miesto – benchmark
Celkové oprávnené výdavky na jedno miesto (t.j. benchmark) sú stanovené nasledovne:
– max. vo výške 8 950 EUR (s DPH) na vytvorenie nových kapacít materskej školy pre 1 dieťa,
– max. vo výške 2 900 EUR (s DPH) na zlepšenie existujúcich kapacít materskej školy pre 1 dieťa.
Smerný ukazovateľ zlepšenie existujúcich kapacít materskej školy je možné využiť iba v prípade, ak súčasťou vytvárania nových kapacít MŠ sú aj intervencie stavebného charakteru v rámci existujúcich priestorov MŠ, ktoré vyplývajú z potreby rozširovania kapacít MŠ, alebo je súčasťou projektu adaptácia existujúcich priestorov pre potreby MŠ s prvkami inkluzívneho vzdelávania.
V prípade budovania nového objektu, bez intervencie stavebného charakteru v rámci existujúcich priestorov MŠ, sa uplatňuje iba smerný ukazovateľ na vytvorenie nových kapacít materskej školy v prepočte na 1 dieťa.
Identifikácia synergických a komplementárnych účinkov:
Špecifický cieľ:
5.1.1 – Zvýšiť vzdelanostnú úroveň príslušníkov marginalizovaných komunít, predovšetkým Rómov, na všetkých stupňoch vzdelávania s dôrazom na predprimárne vzdelávanie